توری
گل و گیاه

 

 

مراقبت های ویژه:
الف - کود دهی:
 اصولاً توری گیاهی است کم توقع که به مواد غذایی زیادی نیازی ندارد، فقط لازم است در اواخر زمستان هرسال، بعد عملیات هرس، به اندازه یک فنجان کودشیمیایی کامل به هر مترمربع خاک اضافه نمود تا نیازهای گیاه در فصل رشدتامین شود. همچنین می توانید لایه ای به ضخامت 5 سانتی متر کمپوست یا پهن اسبی پوسیده (اگر پیدا شد) پای بوته بدهید.
ب – عملیات هرس:
1. از آنجا که گل توری بر روی شاخه های یک ساله تشکیل می شود – لذا جهت افزایش تولید شاخه های گل ده لازم است در اواخر زمستان هر سال شاخه های مسن را هرس کنید.
2. جهت تسهیل ورود نور و هوا به تمامی قسمتهای داخلی گیاه باید از تراکم زیاد شاخه ها کاست .
3. شاخه های شکسته، مریض و آفت زده معمولاً پناهگاه و منبع انتشار آفات و امراض می باشند، لذا حذف این شاخه ها در زمستان قبل از فعال شدن گیاه جهت حفظ و تامین سلامتی آن ضروری است.
4. در درختچه های مسن با حذف کامل شاخه های پیر می توان آنها را وادار به تولید شاخه های جدید کرد و بدین ترتیب درختچه را جوان نمود.
زمان هرس:
بهترین زمان برای هرس توری فصل زمستان است، زیرا همانگونه که قبلاً هم اشاره شد، هرس زمستانه باعث می شود که تعداد شاخه های گلده افزایش یابد. از طرف دیگر چون شاخه ها بدون برگ هستند، به راحتی قابل رویت بوده و حذف کامل یا جزئی آنها با سهولت بیشتری صورت می گیرد.
طرز هرس شاخه ها:
  1. در درختچه های کوچک فقط باید شاخه های ضعیف و بیمار را قطع کرد
  2. در درختچه های بزرگ باید تمام شاخه های سال گذشته را تا بالای دومین جوانه قطع کرد. تنها در صورتی که درختچه ها بیش از اندازه بزرگ شده و لازم است که اندازه اش تقلیل یابد، می توان شاخه های قدیمی تر را قطع کرد.
  3. می توان با قطع کامل شاخه های تحتانی، درختچه را طوری تربیت نمود که تنه سفید و زیبای آن باقی بماند.
  4. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد بعد از عملیات هرس، کود دهی ضروری است.
روشهای تکثیر:
تکثیر درختچه از طریق کاشت بذر و قلمه میسر است. ولی معمولاً روش قلمه زدن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب که:
  1. ساقه های جوان را که مغز بسته و نیمه خشبی شده اند برای تهیه قلمه انتخاب می کنند.
  2. طول قلمه باید 7 تا 14 سانتی متر باشد.
  3. در صورت برگدار بودن قلمه، فقط چند برگ در انتهای شاخه نگه داشته و بقیه را حذف می کنند. وجود برگ و جوانه اثر زیادی بر ریشه دهی قلمه دارد، زیرا جوانه منبع تولید اکسین و برگها منبع تولید کربوهیدرات ها هستند که هردو برای ریشه دهی ضروری می باشند.
  4. بلافاصله پس از تهیه قلمه ها، باید آنها را در گلخانه و در بستری مناسب کاشت.

منبع:sajadbadiei.blogfa.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 20 آبان 1390برچسب:, :: 22:56 ::  نويسنده : امین

درباره وبلاگ

با سلام .این وبلاگ متعلق به تولیدی گل گیاه محمدیان میباشه .هدف این وبلاگ فقط بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان از گل و گیاه میباشد. امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و اگه سوالی دراین رابطه براتون پیش اومد به ما ایمیل بزنید خوشحال میشیم اگه بتونیم به سوالات شما پاسخ بدیم. Garden_mohammadian@yahoo.com در ضمن تمامی عکس های که آدرس وبلاگ بر روی آنها درج شده متعلق به خود تولیدی گل وگیاه محمدیان میباشد. آدرس تولیدی:سبزوار-خیابان بیهق-کوچه بیهق 27-پلاک 10
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل و گیاه و آدرس Gardenmohammadian.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 51
بازدید هفته : 58
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 5526
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1