داوودی
گل و گیاه

 

نام رایج: داوودی

فارسی اصیل: ندارد!

نام انگلیسی: chrysanthemum

نام علمی: chrysanthemum indicum

داوودی از گل های زینتی متداولی است که ممکن ست خیلی ها گل بریده ی آن را در گلدان داخل خانه نگهداری کنند یا برای هدیه دادن انتخاب کنند.

کشت و نگهداری داوودی(به ویژه انواع کوتاه آن)در آپارتمان ها معمول است. علاوه بر آن می توان این گل زیبا را برای تزیین داخل باغچه کاشت. داووی با رنگهای متنوع به صورت کم پر و پرپردر واریته های مختلف گل می دهد.

شرایط آب و هوایی:

نور: داوودی به نور کامل احتیاج دارد ولی اواسط روزاز نور مستقیم بیزار می شود.

دما: بهترین درجه حرارت برای این گیاه در تمام طول سال 16 درجهسانتی گراد است.

آبیاری: اگر از داوودی داخل آپارتمان نگهداری می کنید هر 2هفته یکبار (در تمام فصل های سال) گیاه را آبیاری کنید و همیشه خاک را مرطوب نگه دارید. مواظب باتلاقی شدن خاک باشید و هرگز اجازه ندهید آب اضافی در گلدان باقی بماند.

تمیز کردن برگ ها: غبار پاشی برگ ها را تمیز می کند، بنابراین از مواد براق کننده ی شیمیایی استفاده نکنید.

تغذیه و پرورش:

خاک مناسب: مخلوطی از لوم و شن بهترین خاک برای این گیاه است.

تعویض گلدان: لزومی به تعویض گلدان نیست، اصولا زمانی که داوودی به عنوان گیاه خانگی مورد استفاده قرار می گیرد طول عمر آن فقط یکسال است ولی گلکارهای حرفه ای از ریشه ی زیر زمینی آن به عنوان منبع تکثیر برای سال آینده استفاده می کنند.

تکثیر: ریشه دار کردن قلمه در اواخر زمستان و تقسیم ریشه و بوته.

گل داودي به عنوان يک گياه دارويي شهرت زيادي در کشور چين دارد. اين گل که در سراسر جهان رشد مي کند در رنگ  هاي متفاوتي ديده مي شود. به نوشته سايت «ehow» گل داودي زردرنگ، خاصيت دارويي بيشتري دارد. در اين مطلب به خواص اين گل مي پردازيم که خواندن آن مي تواند مفيد باشد.

 در چين از اين گياه براي درمان سردرد، سرگيجه و اختلالات شنوايي استفاده مي شود.* گل داودي حرارت و سموم جمع شده در بدن را دفع مي کند.* مصرف اين گياه براي بيماراني که از آلرژي فصلي رنج مي برند، مفيد است.* مصرف منظم اين گل، علاوه بر دفع سموم جمع شده در بدن مانع ايجاد خلط در ريه مي شود.* جوشانده تهيه شده از گل داودي تازه، التهاب، خارش و قرمزي چشم را برطرف مي کند.


خواص چاي گل داودي:

 
* از آن جايي که اين گياه غني از ويتامين c است، مصرف چاي آن در کاهش درد سينوزيت موثر است.* خاصيت ضدويروسي آن، احساس سنگيني سر بر اثر عفونت ويروسي را تسکين مي دهد.* از آن جايي که اين چاي فاقد کافئين است، مصرف آن فرد را از عوارض جانبي مربوط به کافئين مانند اضطراب، دلهره و بدخلقي در امان نگه مي دارد.* چاي گل داودي که خنک کننده طبيعي است، دماي بدن را پايين مي آورد، نوشيدني تقويت کننده اي براي کسي که تب دارد مي باشد و در رفع گرمازدگي نيز موثر است.* مصرف منظم اين چاي، آکنه، جوش و دندان درد خفيف را برطرف مي کند.* انسداد رگ هاي واريس و قلبي عروقي را رفع مي کند.* چاي اين گل که خاصيت تحريک کننده دارد، مغز را جوان مي کند، آرام بخش و تقويت کننده قدرت تفکر است.* کمپرس اين چاي، تيرگي دور چشم را برطرف مي کند.* مصرف روزي ۲ ليوان چاي گل داودي، فشار خون بالا را پايين مي آورد.* مانع تجمع کلسترول در رگ هاي خون شده و از حملات قلبي پيش گيري مي کند.* چاي گل داودي تقويت کننده بينايي است.* چاي اين گياه در هضم غذا کمک مي کند و بايد همراه غذا مصرف شود.

 

منبع:www.wee.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 22:23 ::  نويسنده : امین

درباره وبلاگ

با سلام .این وبلاگ متعلق به تولیدی گل گیاه محمدیان میباشه .هدف این وبلاگ فقط بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان از گل و گیاه میباشد. امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و اگه سوالی دراین رابطه براتون پیش اومد به ما ایمیل بزنید خوشحال میشیم اگه بتونیم به سوالات شما پاسخ بدیم. Garden_mohammadian@yahoo.com در ضمن تمامی عکس های که آدرس وبلاگ بر روی آنها درج شده متعلق به خود تولیدی گل وگیاه محمدیان میباشد. آدرس تولیدی:سبزوار-خیابان بیهق-کوچه بیهق 27-پلاک 10
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل و گیاه و آدرس Gardenmohammadian.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 5469
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1