سیسوس
گل و گیاه

 

 

پیچ کانگرو یا سیسوس
مشخصات:
اسم علمی پیچ کانگورو Cissus antractica ، از خانواده Vitaceae می باشد این جنس دارای ۳۵۰ گونه مختلف از گیاهان خشبی همیشه سبز بالا رونده و حاوی ده گونه با ساقه گوشتی است. پیچ کانگورو، بومی استرلیا بوده و ارتفاع آن به ۵ تا ۶ متر می رسد. برگهای براق و سبزآن شکل تخم مرغی داشته و درای لبه دندانه دار تیز می باشد. طول برگها در حدود ۱۰ سانتی متر است. از این گیاه به صورت آویزی هم می توان استفاده کرد.

مراقبت: این گیاه به نور کم تا متوسط، دمای بین ۱۰ تا ۲۲ درجه سانتیگراد، مقدار متوسط آب احتیاج دارد و خاک باید همیشه دارای رطوبت باشد و در هر بار آبیاری نباید آب زیاد به گیاه داد. رطوبت نسبی هوا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد برای این گیاه مناسب می باشد. سیسوس خاک قلیایی با PH حدود ۷-۸ را می پسندد.

کود: کود مورد نیاز سیسوس را میتوان به میزان ۴ گرم در لیتر، هر هفته یکبار، از فروردین تا شهریور مورد استفاده قرا داد. در زمستان هرگز نباید ، کود مصرف شود.

خاک: مخلوطی از خاک باغچه و شن و خاک برگ، برای رشد سیسوس مناسب است.

ازدیاد: این گیاه را میتوان به راحتی در خانه نگاهداری کرد و با یک روش شناخته شده ، به نام Direct-stieking ، یعنی کاشت مستقیم قلمه ها درون گلدان، تکثیر این گیاه است. با استفاده از یک چاقوی تیز، قیچی باغبانی و یا سر شاخه زن، قلمه های انتهایی ساقه را به اندازه ۸ تا ۱۲ سانتیمتر، جدا کنید، در پودر هورمون ریشه زایی رو برده و سپس با دقت در گلدان بکارید. قبل از این کار، برگهای پایین قلمه ها را جدا کنید. هر ۳ تا ۴ قلمه را در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر، حاوی کمپوست با پایه پیت قرار دهید. قلمه ها را باید با کیسه پلاستیکی شفاف، بپوشانید و تا زمان ریشه دهی که معمولا سه هفته طول می کشد، در دمای ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد و نور مناسب ولی دور از تابش مستقیم خورشید، نگاه دارید.

عوارض و درمان: اگر دیدید رشد گیاه کند شده و برگها رنگ پریده هستند، گیاه را هر دو هفته یکبار، تغذیه مصنوعی نمایید. اگر فاصله بین برگها زیاد شود و رشد گیاه کند گردد، نشانگر این است که نور محیط کافی نیست. لکه های قهوه ای روی برگها دراثر آبیاری بیش ازحد ایجاد می شود. باید اجازه دهید سطح خاک درفاصله بین دو آبیاری، خشک شود. هوای سرد وخشک باعث سست شدن برگها ودر نهایت ریزش آنها می گردد. برگهای زرد شده و آغشته به تارعنکبوت باسم کنه کش ترمیم پیدا می کند زیرا عامل آن فعالیت کنه قرمز بوده و این کنه به سم خیلی حساس است. غبارپاشی در کاهش آفت موثر است. در صورتی که برگهای پیچ کانگورو چروک خورده و سقوط نمایند، نشانگر آن است که حرارت محیط بالاست. گلدان رابه محل خنک تر بوده و غبار پاشی کنید، همچنین هوای خیلی سرد برگهای پایینی گیاه را از بین برده و رشد گیاه را متوقف می کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:پیچ کانگرو یا سیسوس, :: 19:44 ::  نويسنده : امین

درباره وبلاگ

با سلام .این وبلاگ متعلق به تولیدی گل گیاه محمدیان میباشه .هدف این وبلاگ فقط بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان از گل و گیاه میباشد. امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و اگه سوالی دراین رابطه براتون پیش اومد به ما ایمیل بزنید خوشحال میشیم اگه بتونیم به سوالات شما پاسخ بدیم. Garden_mohammadian@yahoo.com در ضمن تمامی عکس های که آدرس وبلاگ بر روی آنها درج شده متعلق به خود تولیدی گل وگیاه محمدیان میباشد. آدرس تولیدی:سبزوار-خیابان بیهق-کوچه بیهق 27-پلاک 10
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل و گیاه و آدرس Gardenmohammadian.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1