شمعدانی
گل و گیاه

 

 
 
نام علمي : Pelargonium species
 
نام انگليسي: Pelargonium
 
شمعدانی،  گلی که با شنیدن اسمش به یاد حیاط های قدیمی وخونه مادر بزرگ می افتیم که با دیدن گل زیبایش مارا مجذوب خودش میکرد. حال میخواهیم درباره این گل بیشتر بدانیم.
 
انواع شمعداني را مي توان به آساني از اوايل تا اواخر تابستان(بستگی به شرایط آب و هوای دارد) تکثير نمائيد. قلمه هاي انتهايي ساقه را با يک قیچی گل بری یا یک چاقوي تيز به طول 10(دقت کنید که در این 10 سانت حداقل سه بند وجود داشته باشد) سانت جدا کنيد، سپس انتهاي قلمه را ، پس از جداکردن برگها در گلداني متوسط حاوي ماسه شسته شده یا ماسه زیر نواری(ماسه زیر نواری همان ماسه شسته شده میباشد که به هیچ وجه خاکی درآن وجود ندارد) قرار دهيد. لازم است قلمه را با کيسه پلاستيکي بپوشانيد.
 
فقط دقت کنيد که قلمه را از تابش مستقيم خورشيد دور نگاه داريد تا از تعرق و کاهش آب در بافت گياه جلوگيري شود. قلمه را در شرايط مناسب و کافي نور قرار دهيد. خاک نبايد خيلي خيس باشد و فقط مرطوب کنيد، البته خيلي هم خشک نباشد. ريشه دهي قلمه يک ماه طول خواهد کشيد. گياهان تازه رشد کرده بايد در شرايط طبيعي به رشد ادامه دهند. دماي محيط را همچنان 18 درجه نگاه داريد(بستگی به شرایط آب و هوای دارد) و گياهان جديد را در شرايط مناسب نوري قرار دهيد مهمترين چيز براي شمعداني اول نور مناسب و سپس بستري قوي و سبک است.
 
زماني که ريشه ها به اندازه کافي رشد کردند، مي توانيد گياه جديد را به گلداني بزرگتر حدود 14 سانت قطر دهانه منتقل کنيد، خاک گلدان بهتر است کمپوست با پايه پيت باشد.
 
در آبياري گياه بسيار دقت کنيد و بيش از اندازه آبياري نکنيد. به خاطر داشته باشيد قبل از هر آبياري، خاک بايد تقريباً خشک باشد چون شمعدانی به آب زیاد حساس بوده وآب زیاد باعث پلاسیده شدن گیاه می شود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 4 شهريور 1390برچسب:, :: 1:19 ::  نويسنده : امین

درباره وبلاگ

با سلام .این وبلاگ متعلق به تولیدی گل گیاه محمدیان میباشه .هدف این وبلاگ فقط بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان از گل و گیاه میباشد. امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و اگه سوالی دراین رابطه براتون پیش اومد به ما ایمیل بزنید خوشحال میشیم اگه بتونیم به سوالات شما پاسخ بدیم. Garden_mohammadian@yahoo.com در ضمن تمامی عکس های که آدرس وبلاگ بر روی آنها درج شده متعلق به خود تولیدی گل وگیاه محمدیان میباشد. آدرس تولیدی:سبزوار-خیابان بیهق-کوچه بیهق 27-پلاک 10
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل و گیاه و آدرس Gardenmohammadian.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 5469
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1