اهار
گل و گیاه

 

 

 

آهار محل گرم و آفتابی را می پسندد. همچنین یک دوره موقتی خشکی و بی آبی را تحمل می کند اما برای یک رشد طبیعی به خاکی با رطوبت کافی نیاز دارد. با این وجود باید توجه داشت که آب و هوای بارانی و بسیار مرطوب برایش مضر است. به کود خاصی نیاز ندارد و در یک خاک خوب باغچه به خوبی رشد می کند. از جهت کاشت دانه های آهار باید در هوای نیمه گرم فروردین کاشته شود. جوانه های نو نباید زیاد در کنار هم باشند و اگر چنین بود تعدادی از آنها را تنک می کنیم تا رشد بقیه جوانه ها تسهیل شود. سپس بعد از کمی رشد آنها را در اواسط خرداد که هوا رو به گرمی می رود در باغچه می کاریم. فصل گل دادن از خرداد تا فصل سرما ادامه خواهد داشت. مراقبت های بعدی شامل وجین کردن، تنک کردن اطراف بوته، آبیاری منظم در روزهای گرم تابستان و احیاناً استفاده از یک کود مایع(ماهی یک بار) خواهد بود. گل آهار به صورت یک ساله کاشته می شود.

آهار

 

نام فارسي: آهار

نام علمي : zinnia L

مورفولوژي :موطن اصلي آهار كشور مكزيك است .ازگياهان يك ساله بوده وكاشت آن از زمانهاي گذشته در ايران معمول بوده است .ساقه راست وبرافراشته ولي به آساني شكسته مي شوند.بزرگي گلها بين 5-15سانتي متربوده ويابصورت ساده يامضاعف درانتهاي ساقه  قرارگرفته است. گلهاساده يا پُرپَرمي باشدكه بسته به گونه هاي مختلف رنگهاي متنوعي دارد.

نحوه كاشت وازدياد:گل آهاراز طريق بذركاري تكثيرمي شود .آهار جزء گياهاني است كه نشاء كردن آن كمي مشكل است ونسبت به جابجايي حساس ميباشد وبراي همين منظور بستراصلي را قبلاًآماده وكودداده  وسپس بذررا مستقيماً دربستراصلي (اوايل ارديبهشت ماه درمنطقه لارستان ) بطوردستپاش مي كارند.پس ازسبز شدن بذرويادو يا سه برگه شدن آنرا تنك نموده وبين هربوته 30-40 سانتي مترفاصله ميگذارند.

كاربرد:اين گل براي تزئين تپه گل ويا حاشيه هاي آفتابي بسيارمناسب است وبه واسطه تنوع رنگ گلها وداشتن فرمهاي پاكوتاه  وپابلند وطول مدّت گلدهي ازگياهان زينتي بسيار جالب وجذاب مي باشد.
آهاررامي توان بطورانبوهي مخصوصاً درباغچه هاي بزرگ كه نيازبه گياهان مقاوم به كم آب دارند كشت نمود .


نظرات شما عزیزان:

MTB
ساعت23:21---18 فروردين 1391
س/باتبادل لينك موافقي خبرم كن منتظرم راستي وبلاگت عاليه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 18 فروردين 1391برچسب:اهار,گل اهار,گل نشائی اهار, :: 23:0 ::  نويسنده : امین

درباره وبلاگ

با سلام .این وبلاگ متعلق به تولیدی گل گیاه محمدیان میباشه .هدف این وبلاگ فقط بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان از گل و گیاه میباشد. امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و اگه سوالی دراین رابطه براتون پیش اومد به ما ایمیل بزنید خوشحال میشیم اگه بتونیم به سوالات شما پاسخ بدیم. Garden_mohammadian@yahoo.com در ضمن تمامی عکس های که آدرس وبلاگ بر روی آنها درج شده متعلق به خود تولیدی گل وگیاه محمدیان میباشد. آدرس تولیدی:سبزوار-خیابان بیهق-کوچه بیهق 27-پلاک 10
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل و گیاه و آدرس Gardenmohammadian.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1