شاهپسند
گل و گیاه

 

 

 

نام علمی:lantana camara
 
نام فارسی: شاه پسند
 
 
درختچه کوچک گلدانی می باشد که در مناطقی با زمستانهای سرد باید در گلخانه نگهداری شود و در دمای حدود صفر از بین می رود .در مناطق گرمسیر در هوای آزاد کشت شده و گاهی به عنوان گیاه فضای سبز نیز استفاده می شود . برگهای آن متقابل و دائمی است و در نتیجه خرد شدن برگها بوی نسبتا زننده ای می دهد . گلها خوشه ای و به رنگ زرد و قرمزند(البته رنگ های سفید و زرد خالص آن نیز وجود دارد) و میوه آن به صورت حبه های آبی تا سیاه دیده می شوند . گل شاه پسند در ابتدای شکفتن زرد رنگ و سپس نارنجی و در آخر قرمز رنگ می گردند و هر سه نوع رنگ غالبا روی یک مجموعه گل دیده می شود . در شمال نیز کشت و کارش در باغات توصیه می شود . تکثیر آن به راحتی از طریق قلمه و بذر انجام می گیرد .
 
2 - شاه پسند یک ساله ( verbena hortensis ) :
 
در جنس وربنا بیش از 70 گونه گیاهی وجود دارد . اینها بومی امریکا می باشند و در بین آنها گونه های یک ساله و دائمی ومقاوم به سرما یافت می شود . گلها شبیه به شاه پسند درختی است . شاه پسند یکساله معمولی ترین آنهاست ودر مناطق معتدله به عنوان گل بهاره و تابستانه کشت می شود . گلها نسبتا متراکم به رنگ قرمز بنفش زرد سفید ....و در باغهای صخره ای کشت و کارش توصیه می شود . باید در محلهای آفتابی کشت شود . در بهار و تابستان و پاییز گل می دهد و با اولین سرمای سخت از بین می رود . اگر در گلدان کشت شود و در فصل سرما به داخل گلخانه و یا خانه برده شود در زمستان نیز گل می دهد .
بذر آن را در اواخر اسفند و اوایل بهار در گلخانه کشت کرده و نشاها زودرس می شوند . به طور معمول در مناطق معتدل بذر شاهپسند همراه با بذرهای گلهای بهاره بعد از برطرف شدن سرما در هوای آزاد کشت میشود . از طریق قلمه هم می توان آنرا تکثیر کرد .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:, :: 21:17 ::  نويسنده : امین

درباره وبلاگ

با سلام .این وبلاگ متعلق به تولیدی گل گیاه محمدیان میباشه .هدف این وبلاگ فقط بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان از گل و گیاه میباشد. امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و اگه سوالی دراین رابطه براتون پیش اومد به ما ایمیل بزنید خوشحال میشیم اگه بتونیم به سوالات شما پاسخ بدیم. Garden_mohammadian@yahoo.com در ضمن تمامی عکس های که آدرس وبلاگ بر روی آنها درج شده متعلق به خود تولیدی گل وگیاه محمدیان میباشد. آدرس تولیدی:سبزوار-خیابان بیهق-کوچه بیهق 27-پلاک 10
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل و گیاه و آدرس Gardenmohammadian.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 5469
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1